chapine weblog وبلاگ چپینه

چپینه

Wednesday, December 13, 2006

نان

توی اخبار خوندم که مثل اینکه قرار شده کم کم طی چند سال، نانوایی‌های سنتی رو جمع کنند و نان ماشینی جای نان‌های سنتی رو بگیره. داشتم فکر می‌کردم که ایدهٔ بدی نیست. چون این نحوهٔ پخت و این نان‌ها و با این شیوهٔ مصرف هزینه‌های زیادی رو در بر داره و با تغییر نحوهٔ پخت نان‌ها خود به خود نحوهٔ مصرفش هم بهتر می‌شه. حتماً دقت کردید که اصراف توی نان سنتی خیلی بیشتر از نان ماشینیه. هزینه‌های تولید هم پایین‌تر میاد و میزان تولید بالاتر می‌ره. همه‌چی به نظر خوب میاد.
دیشب داشتم می‌رفتم خونه. از در یک نونوایی سنگکی رد شدم، که هر شب از درش رد می‌شم و خیلی بهش توجه ندارم. یک نگاه توش انداختم و دیدم توش ۲ نفر توی صف هستند. یک دفعه حس کردم که دلم برای نون سنگک خیلی تنگ خواهد شد. رفتم توی صف و ۲ تا خاش‌خاشی بزرگ گرفتم و اومدم خونه. توی راه چند تیکه نون خوردم و از مزهٔ معرکه‌ش کلی لذت بردم. با خودم فکر کردم حالا اگر قراره که نون‌ها همه ماشینی بشه،‌ اگر یک سری از این خبازها مخ اقتصادیشون خوب کار کنه می‌تونند نونوایی‌های خوشگلی داشته باشند که نون‌های سنتی پر طرفدار مثل سنگک و بربری رو به قیمت آزاد می‌ده. من که به شخصه حاضرم ۶۰۰ تومن هم بالای یک نون سنگک داغ بدم، خصوصا وقتی ناهار آب‌گوشت باشه! البته با این تفاسیر عملاً‌ این نون‌ها تبدیل می‌شند به نون‌های گران‌قیمت یا اصطلاحاً «فانتزی»! خیلی جالبه نه؟ یک نان سنگک یک نان فانتزی سنتی خواهد بود!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home